Pagina's

woensdag 14 november 2012

Trouw

Iemand die zegt en vindt trouw te zijn, of waarvan gezegd wordt dat hij trouw is vertrouw ik niet zo snel. Niet dat ik hem veroordeel. Ik let gewoon even op. Zeer waarschijnlijk zal ermee bedoeld worden dat hij trouw is aan andere mensen en dat kan er in zeldzame gevallen  best aardig uitzien. Althans vanuit mijn eigen ervaring. Echt trouw kun je volgens mij pas zijn als je trouw bent aan jezelf, waarbij ik 'jezelf' definieer als ondefinieerbaar én alles en iedereen includerend. Hoe kun je jezelf dan nog ontrouw zijn?  En dan hoeft trouw niet bevestigd te worden. Het is dan vanzelfsprekend. Niets om trots op te zijn of om schuldig over te voelen als het bijvoorbeeld als onverschillig wordt beoordeeld. Wel gewoon om blij mee te zijn..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten