Pagina's

woensdag 7 november 2012

Over helpers

Er was eens een man die ernstig ziek was. De ziekte bestond hieruit dat hij steeds het gevoel had dat zijn ogen uit zijn hoofd puilden en zijn oren suisden-aan één stuk door. Langzamerhand werd hij er gek van, want het ging vierentwintig uur per dag door. Hij kon niet slapen en niet werken. Daarom raadpleegde hij artsen. Eén arts adviseerde: "Haal de blindedarm eruit." Dus die werd eruit gehaald. Een ander adviseerde; "Trek alle tanden en kiezen", dus werden al zijn tanden en kiezen getrokken. Er gebeurde niets, de man ging er alleen maar oud uitzien. Toen adviseerde iemand zijn amandelen eruit te halen. Er zijn miljoenen, raadgevers en als je naar hen gaat luisteren, zullen ze je vermoorden. Zijn amandelen werden dus verwijderd, maar er gebeurde niets. Toen consulteerde hij de beroemdste arts van allemaal. De arts stelde zijn diagnose en zei: "We kunnen niets doen, want we kunnen de oorzaak niet vinden. Je hebt nog hooguit zes maanden te leven. En ik moet eerlijk tegen je zijn, want al het mogelijke is al gedaan. Nu valt er niets meer aan te doen." De man kwam het spreekuur uit en dacht: "Als ik nog maar zes maanden te leven heb, waarom zou ik het er dan niet van nemen?" Hij was een vrek en had nooit werkelijk geleefd, dus bestelde hij de grootste auto van het nieuwste model, hij kocht een prachtige bungalow, hij bestelde dertig pakken, hij liet zelfs overhemden op maat maken. Hij ging naar de kleermaker, die hem de maat nam en zei: "Mouwen 36, boord 16." De man zei: "Nee, vijftien, want ik heb altijd vijftien." De kleermaker nam de maat opnieuw en zei: "Zestien!" De man zei: "Maar ik heb altijd vijftien gehad." De kleermaker zei: "Goed dan, zoals u wilt, maar ik zeg u dat uw ogen uit uw hoofd zullen puilen en dat uw oren zullen suizen!"..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten