Pagina's

donderdag 29 november 2012

Ruimte

Een man ging naar een rabbi om advies te vragen. Hij zei: "O rabbi, mijn leven is zo'n ellende. Ik heb een klein huisje, één kamer maar, en het zit veel te vol. Daar zijn mijn vrouw en ik, onze twaalf kinderen, haar oude ouders en de mijne, mijn dove oom en mijn invalide zus. Ik kan geen groter huis betalen-wat moet ik doen?" De rabbi dacht een ogenblik na en zei: "hebben jullie ook dieren?" "Ja", zei de man. "We hebben vijf geiten, drie koeien, tien kippen, twee katten, twee paarden en een hond." De rabbi zei: "Neem ze allemaal mee naar huis en laat ze daar een hele week wonen."
De man keek heel verbaasd op, maar aangezien hij veel respect voor de rabbi had, ging hij weg om te doen wat deze had gezegd. Het leven werd een hel. Hij moest rechtop slapen, zo vol was het. En het stonk zo dat het onmogelijk was om adem te halen. Na een week rende hij, helemaal buiten zinnen, naar de rabbi en die zei: "Ik zie dat je hebt gedaan wat ik je gezegd heb. Heel goed. Ga nu naar huis en gooi al die dieren eruit. Je zult verbaasd staan te kijken hoeveel ruimte er nu is."..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten