Pagina's

donderdag 22 november 2012

Liever ingewikkeld

Een huisarts had ooit een steenrijke vrouw in behandeling. Ze had een gewone verkoudheid die maar niet overging. De dokter was het beu want ze verscheen elke dag in zijn praktijk en klaagde dat haar verkoudheid nog niet over was. In feite bestaat er geen behandeling voor een gewone verkoudheid. De mensen die het kunnen weten zeggen: Als je medicijnen neemt is het na een week over en als je geen medicijnen neemt is het ook na een week over.
Maar de dokter was het beu. Iedere dag kwam de rijke dame in een limousine...en als hij maar hoorde dat de limousine voor zijn deur werd geparkeerd, zei hij: 'Mijn God daar heb je haar weer. Die verkoudheid wordt nog eens míjn dood."
Tenslotte kreeg hij er zo genoeg van dat hij zei: "Luister er is maar één behandeling mogelijk. Totnutoe heb ik er niet met u over gesproken, want het is een beetje moeilijk." De vrouw zei: "Geen probleem. Ik ben overal toe bereid, als ik maar van die verkoudheid afkom." Hij zei dus: "U moet het volgende doen. Vlak achter de villa waar u woont, is een groot meer. Sta midden in de nacht op, als het ijskoud is, trek al uw kleren uit en spring in het meer." De dame luisterde ademloos naar wat de behandeling inhield..."En ga da naakt op de kant staan. Droog u niet af. Laat u opdrogen door de wind." En de vrouw zei: "Mijn God, is dit een behandeling voor een gewone verkoudheid? Dit zal me een dubbele longontsteking bezorgen. De dokter zei: "Dat klopt. Voor een dubbele longontsteking heb ik een behandeling, maar voor een gewone verkoudheid heb ik geen behandeling. Zorg dus dat u een dubbele longontsteking krijgt, dan is alles onder controle. Als u weer terugkomt, kom dan met een dubbele longontsteking, dan zal ik die behandelen..."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten