Pagina's

vrijdag 22 februari 2013

Ingesleten programmering

Rustig en in 'slow motion' bekeken kunnen de volgende 'stappen' onderscheiden worden zoals gewoonlijk onoverzichtelijk snel en ingesleten ervaren wordt. 1.Het levende ervaren van een multidimensionaal veld van steeds veranderlijke verschijnselen en mogelijkheden, waarbij 'binnen' en 'buiten' in elkaar overvloeien, wordt 2. gesplitst in ik-hier en dat-daar, 3. en vervolgens bevroren (gescheiden van de onmiddellijkheid of levendigheid) tot een 'ervaring' als een getemde samenvatting ervan, 4. die benoemd en beoordeeld wordt (scheiding tussen gedachtes en gevoelens/zintuigen), 5. en stolt tot een herinnering of denkbeeld, 6. die gescheiden of geïsoleerd wordt van andere denkbeelden, 7. en die we vervolgens vastgrijpen(ook als we hem wegduwen!) en 8. waar we ons mee gaan identificeren (wat de mogelijkheden van nieuwe levende ervaringen buitensluit), 9. zodat deze ervaring-denkbeeld zijn eigen associaties uit het geheugen ophaalt en zijn eigen verhaal creëert, 10. totaal gescheiden en afgesplitst van het levende ervaren dat zich nog steeds en altijd blijft presenteren..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten