Pagina's

vrijdag 20 januari 2012

Nog een mis-vatting

Op een dag wordt Jezus wakker in een niet al te beste stemming. Hij voelt zich depressief en loom. Eigenlijk een typisch maandagochtendgevoel. Hij kuiert wat rond in de hemel op zoek naar wat mensen die hem zouden kunnen opvrolijken en arriveert uiteindelijk bij de hemelpoort waar Petrus de vers binnenkomenden begroet en intervieuwd. Plotseling ziet hij een oude man met een lange witte baard die hem bekend voorkomt. "Excuseer me meneer" zegt Jezus, "maar uw gezicht komt me zeer bekend voor. Ik ben er zeker van dat we elkaar hebben ontmoet. Wat deed u zoal op aarde?" De oude man lacht. "Ik was timmerman en leefde een zeer aangenaam leven totdat mijn zoon het huis verliet en wereldberoemd werd. Toen zag ik hem nooit meer" Jezus kijkt hem met verbazing aan en zegt verheugd en opgewonden: "Vader"! De oude man spert zijn ogen wijd open rent naar voren met uitgestrekte armen, huilt en roept:"Pinocchio"!..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten