Pagina's

zondag 22 januari 2012

Moeite?

Boer Jaspers gaat op bezoek bij zijn oude vriend, boer van Lummelen. Boer van Lummelen leunt op zijn hek, een sigaretje rokend en een liedje neuriĆ«nd. "Hey van Lummelen", zegt Jaspers om zich heen kijkend, "hoe gaat het de laatste tijd met je?" "O, best acceptabel", antwoord van Lummelen,"ik had een aantal bomen die gekapt moesten worden, maar er kwam een flinke storm voorbij die me de moeite heeft bespaard". 'Echt waar?" vraagt Jaspers. "Ja"zegt van Lummelen. "En toen lagen de takken op de grond en die moesten eigenlijk verbrand worden, maar toen kwam er bliksem en die zette het spul in de brand en bespaarden me de moeite". "Echt waar?" vraagt Jaspers, "En wat ga je nu doen?" "O niks bijzonders"antwoord van Lummelen, aan zijn sigaretje trekkend. "Ik bedacht me om nu maar te wachten tot de aardappels uit de grond geschud worden door een aardbeving"..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten