Pagina's

donderdag 11 juli 2013

Onder ons gezegd en gezwegen

Ik kan rollen spelen naar believen, maar ik kan de rol(len) laten zijn voor wat ze zijn; rollen. Het zijn rollen van mij als personage. Ik moet me in de materiële wereld zien te redden en trachten te overleven. Het zou prettig zijn geweest wanneer ik van die situatie zou zijn ontheven, maar dat is-nou-eenmaal-niet-zo. De rollen zijn doorgaans gebaseerd op bevestiging, profilering, trots en competitie (van...het ego).
Maar, nogmaals; het zijn slechts rollen. D.w.z. ik hoef me er niet mee te vereenzelvigen. En aldus kan ik mijn bewustzijn volstrekt vrijhouden. Dat wat ik naar buiten neerzet bén ik niet, en dat hoef ik ook niet te zijn, ook al wordt dit alom verwacht, en zou dit alom worden verwacht. Dus komt het erop neer dat ik ze in het geheim speel; onder ons gezegd en gezwegen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten