Pagina's

zondag 16 juni 2013

Lamsbout


Een jong paar was net getrouwd. Op een dag besloot de jonge vrouw een lamsbout klaar te maken. Ze kocht een lamsbout, sneed de onderkant van de bout eraf, legde beide delen naast elkaar in de braadpan en zette alles in de oven. Haar man keek naar wat ze deed en vroeg aan haar: “Waarom snijd je de bout eigenlijk in tweeen?” “Ik weet het niet, maar mijn moeder deed het net zo”, antwoordde ze. De man was niet tevreden met dit antwoord en daarom vroeg hij aan zijn schoonmoeder waarom zij de onderkant van de bout eraf sneed. “Ik weet het niet, maar mijn moeder deed het net zo”, antwoordde ook de schoonmoeder. De man was weer niet tevreden met het antwoord en vroeg nu ook aan de grootmoeder, die gelukkig nog leefde, waarom zij de onderkant van de lamsbout voor het braden eraf sneed. De grootmoeder antwoordde: “De reden daarvan is heel simpel. Mijn braadpan was vroeger zo klein, dat de hele lamsbout er gewoon niet in kon.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten