Pagina's

zaterdag 17 december 2011

Met plezier en gemak

Ik ben bijvoorbeeld niet tegen een politieke partij en eigenlijk ook niet voor. Ze doen, hier in Ned. allemaal hun best wel, denk ik. Ik ben zelfs niet tegen geweld. Het minimum aan geweld is zelfs nodig om te kunnen overleven. Maar ik ben er ook niet strikt voor. Laat ik zeggen dat ik vrij ben van de dualiteit die (door ons denkverstand) kan worden onderscheiden. Alles kan worden onderscheiden in woorden. En we worden daar steeds gewiekster in. Zo zijn we(nog) steeds op zoek naar het onderscheid tussen goed en fout. Voornu stel ik even een feit(voor mij) en ik denk dat ik hier nog wel vaker op terug zal komen. "Alles is te onderscheiden als we ons ervoor inzetten, maar uiteindelijk niet te scheiden." Niks mis met het maken van onderscheid. Als het ons allen prettiger en gemakkelijker kan doen overleven..why not? Echter...zijn we niet het onscheidbare uit het oog verloren? Vergeten? ofzo..Overleven we allemaal wel met gemak en plezier?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten