Pagina's

zaterdag 24 december 2011

In eerste aanzet

(G)eboorte (O)nderhoud en(D)estructie. Verschijnen, verblijven en verdwijnen. Soms voor een dag: een eendagsvlieg. Soms voor een fractie van een seconde: een gedachte. Soms voor wat langer: een gevoel. Soms negentig jaar: een mens. Het is prima vast te stellen dat alles wat zichtbaar, hoorbaar, voelbaar, bedenkbaar, voorstelbaar, ruikbaar en proefbaar is komt en gaat. Het definieerbare komt en gaat. Echter wie of wat heeft het in zich om uberhaupt te kunnen definiĆ«ren? Dat moet toch zelf, zoals ik het zie, niet te definiĆ«ren zijn. Ik kan gedachtes, gevoelens, mensen, vliegen en bloemen waarnemen en benoemen. Ik kan ze voor waarheid houden. Maar ik kan ze ook ontkennen en bijvoorbeeld zeggen dat ze een droom zijn. Wat is het echter dat dit alles als zo waar of niet waar kan zien? Als u het mij vraagt of zou kunnen vragen dan zeg ik...niets..niet iets..het ondefinieerbare. Dat is wat we (ook en in eerste aanzet) zijn. Tja misschien niet bepaald leuk om te lezen, maar zoals ik het zie is met dit "niets" niet alles gezegd..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten