Pagina's

vrijdag 8 juni 2012

Vooringenomen?

Een jonge arts die voor psychiater studeerde, nam contact op met zijn professor en vroeg om een speciale afspraak. Toen zij alleen waren in het kantoor van de professor, onthulde de jonge man dat hij tamelijk veel problemen had met enkele van zijn patiënten. Het zag er naar uit dat deze patiënten, in antwoord op zijn vragen, antwoorden gaven die hij niet helemaal kon begrijpen. "Wel", zei de oudere man, "veronderstel dat jij mij enkele van die vragen stelt.""Natuurlijk, zeker,"stemde de jonge arts in. "De eerste is, wat is het dat een rok draagt en van wiens lippen plezier komt?" "Natuurlijk," zei de professor,"dat is gemakkelijk: een Schot, die op een doedelzak blaast." "Goed," zei de jonge arts. "Nu de tweede vraag. Wat is het dat soepele rondingen heeft en op onverwachte momenten onbeheerst wordt?" De oudere arts dacht een ogenblik na en zei toe: "Aha! Ik denk niet dat het zo moeilijk te beantwoorden is. Het is een werper in de hoogste honkbalklasse." "Goed,"zei de jonge man. Welnu professor, zou u mij willen vertellen wat u denkt van twee armen die zich om uw schouders laten glijden?" "Een voetbaltackle,"antwoordde de professor. "Weer goed,"zei de jonge arts. Maar u zou staan te kijken van de dwaze antwoorden die ik steeds van mijn patiënten krijg!"..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten