Pagina's

zondag 17 juni 2012

Betrapt

Op een dag betrapte een rijke, oude, religieuze vrouw een inbreker erop, dat hij haar spullen aan het doorzoeken was. Haar hele leven had ze ongehuwd, zonder man geleefd, bijna als een non. "Luister mevrouw, houd u rustig als u niet wilt dat u pijn gedaan wordt. Vertel me enkel waar uw juwelen zijn."Hierop zei ze:"Ik bewaar ze niet hier. Ze zijn bij de bank in de kluis." "Waar is dan al uw zilver?" "Het spijt me, maar het is allemaal weg, het wordt schoongemaakt en gepolijst." "Geef me dan uw geld." "Ik vertel u," zei ze, "dat ik geen contant geld bij de hand houdt." "Luister mevrouw, ik waarschuw u; geef me uw geld of ik scheur het van u af." En hij begon haar aan alle kanten te betasten. "Ik blijf u zeggen,"zei ze, "dat ik helemaal geen geld heb. Maar als u dat nog eens doet, dan schrijf ik een cheque voor u uit."..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten