Pagina's

donderdag 17 mei 2012

Hemelvaart

Drie vrouwen komen aan bij de hemelpoort. Betty en Margaret zijn Engelse dames en Lolita is Italiaanse. Petrus inspecteert de dames zorgvuldig en vraagt Betty of ze in haar leven puur en eerlijk is geweest, waarop ze antwoord: "Beste meneer, ik ben Engelse en ik was eerlijk en clean gedurende mijn hele leven." "Okay, okay," zegt Petrus, terwijl hij zijn lijst bestudeert, "volg die engel naar de roze kamer." Dan richt Petrus zich tot Margaret. "En, Margaret was jij puur en voorbeeldig?" "O Petrus, antwoord Margaret, "Ik was zo zuiver als de vers gevallen sneeuw." "Okay"zegt Petrus in zijn lijst bladerend. "Volg die engel naar de roze kamer." Dan draait Petrus naar Lolita. "En was jij puur en eerlijk?" "Ik deed niemand ooit pijn of verdriet," zegt Lolita. "Ik kan wel zeggen dat ik eerlijk was. Ik had de liefde lief. En ik was puur. Ik had lief puur voor de liefde en alleen voor de liefde." "Okay,"zegt Petrus, terwijl hij zijn lijst laat vallen, "volg me naar mijn kamer!"..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten