Pagina's

dinsdag 28 februari 2012

Overspel

Nog een keer Nin Sheng: "Alle gedachten die je hebt over anderen zijn JOUW gedachten. Ze vertellen meer over jou dan over anderen."

En nog een klein herkenbaar voorbeeldje daartoe: De dorpspastoor zit aan de koffie met de burgemeester en beklaagd zich erover dat zijn fiets gestolen is. "Ik weet wat je moet doen" zegt de burgemeester. "Je moet in je preek morgen de tien geboden inbrengen en als je bij het gebod 'gij zult niet stelen' bent, dan moet je goed rondkijken in je kerk en dan zul je gemakkelijk de schuldige kunnen ontdekken." De volgende dag ontmoeten beide heren elkaar wederom en de pastoor deelt vreugdevol mede dat hij zijn fiets weer terug heeft. "Heb je de tien geboden nog behandeld?" vraagt de burgemeester. "Ja" zegt de pastoor en toen ik bij het gebod 'Gij zult geen overspel plegen' was aanbeland om te bespreken herinnerde ik me opeens waar ik mijn fiets het laatst had neergezet!"..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten