Pagina's

dinsdag 22 april 2014

Trendy Pasen

Het is in Nederland trendy om met Pasen in een soort carnavalsoptocht te lopen in één der grote steden de laatste 4 jaar. Goede promotie voor, tot nu toe, Amsterdam en de laatste keer Groningen. Zeer waarschijnlijk gaan nu meer grote steden dingen naar 'de-stad-to-be'. Goede promotie ook van bekende Nederlanders, zodat ook die goed in de markt komen en/of blijven. Echt bloed wordt er niet vergoten en het te dragen kruis ziet er misschien massief uit, maar is zo licht als een veertje, wordt gesponsord door de Gamma en een uitvaartverzekering en de 20 'dragers' krijgen naar afloop een uitgebreide gourmetschotel aangeboden door Albert Heyn.
Op de Filipijnen is het zelfs een traditie om als zich schuldig voelenden boete te doen en zich met 18 centimeter lange spijkers daadwerkelijk aan het kruis te laten nagelen. Sommigen doen dit al meerdere jaren achter elkaar. Ze kunnen zichzelf blijkbaar niet vergeven.
Enigszins terzijde valt op te merken dat het momenteel ook trendy is geworden om  een juten boodschappentas van Albert Heyn te dragen. De plastic boodschappentasjes waren al lange tijd in opspraak en de juten tas was al lang een alternatief. Nu hij echter trendy is geworden is er een kans dat de duurzamere juten tas deze plastic tas gaat vervangen.
Omdat we door het juten tasje gezien worden en onszelf in de markt kunnen zetten gaan we duurzaam doen. Geen duurzaamheid uit ecologische overwegingen, maar uit economische berekeningen..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten