Pagina's

zaterdag 10 maart 2012

Hechting

Deze blogs zijn voor degenen die hechten aan geloof of geloof hechten aan wat dan ook een blok aan het been. Godsdienst, geld, prestige, aandacht, seks, vrijheid, vrede, rust en harmonie, het is er allemaal. Maar ook oorlog, onrust, wanorde, verwarring, pijn, verdriet, leed, oneerlijkheid, machtswellust en ziekte. Het is niet te ontkennen..voor mij. Zonder de dualiteit zal het zelfs een saaie bedoeling zijn. We gaan het niet meemaken dat leeuwen in de natuur harmonieus gaan samenleven in een territorium met gazelles.De blogs zijn een blok aan het been van de (spirituele) harmonie-zoekers en predikers, de hopers, troosters en gelovers in whatever. Misschien dat de mopjes in de blogs hier en daar wel tot een glimlachje kunnen oproepen, want die gaan altijd over anderen..
Ik hecht er niet aan dat de blogs gelezen worden, maar als u het toch doet dan heb ik daar niets mee te maken en..breken..

Zoh en dan nu toch een mopje over mensen zoals ze eraan toe zijn. Behalve (als gezegd) u..
Een man trekt over de Sahara op een kameel. Na twee weken alleen te zijn geweest met zijn kameel, en dromend van mooie vrouwen, begint hij zijn kameel aantrekkelijk te vinden en besluit de liefde met haar te gaan bedrijven. Maar zo gauw hij er klaar voor is, staat de kameel precies op dat moment op, loopt een stukje verder en stopt dan weer. De man probeert het opnieuw, maar de kameel staat op, loopt een stukje weg en stopt. De man probeert het steeds weer, maar het "ritueel" van de kameel herhaalt zich telkens. Op een dag vindt hij de resten van een neergestort vliegtuig in de woestijn en vlakbij een mooi jong meisje, bewusteloos, maar wel in leven. Dagenlang zorgt hij voor haar en ze herstelt tenslotte volledig. Op een ochtend komt zij naar hem toe en ze heeft zich op haar mooist getooid. Ze omarmt hem en vertelt hem hoe dankbaar ze is voor het redden van haar leven. "Je bent zo goed en aardig voor me geweest," zegt ze, "en ik mag je zo graag, dat ik alles voor je zou willen doen." Kijkend naar haar prachtige gezicht zegt de man:"Zou je dat echt willen?" "Jazeker" zegt ze. "O dat is fantastisch" zegt de man,"Zou je de kameel voor me willen vasthouden?"...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten