Pagina's

zondag 12 augustus 2012

De jonkies

Zoals eerder gezegd vind ik het niet erg om me te vergissen en als het gaat over meningen m.b.t. mensen vergis ik me zelfs graag wanneer deze er weer eens niet zo rooskleurig uitzien. Dat geldt ook weer voor de nu volgende mening. Afhankelijk zijn van mensen of dingen is onhandig, hinderlijk, lastig en ongezond, behalve als het om jonge kinderen of diertjes gaat. Althans gezien vanuit het oogpunt van de jonkies. Wanneer dankzij de aanwezige hulpbronnen en middelen gemakkelijk in de belangrijkste behoeftes kan worden voorzien ter overleving, zoals op vele plekken in het Westen het geval is (en in potentie op alle plekken wereldwijd), dan is tijdelijke afhankelijkheid slechts noodzakelijk. En dan reken ik daartoe eten, drinken, warmte en koelte ( bij meer dan 40 graden Celsius) in temperatuur en warmte in de zin van een  warm welkom. Niet zelden leidt (deze) afhankelijkheid tot ongezonde hechtingen en verslavingen in allerlei vormen en schakeringen. Van mij uit gezien niet iets om te veroordelen. Dat is aan u en de rechter. Ik haak niet in en klets maar een eind in de ruimte, omdat ik dat leuk vind. Nou ja..leuk..Ik kan het tot nu toe nog niet laten.. Aan mij om te onderzoeken of dit laatste niet ook een vorm van hechting, verslaving is..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten